2016-04-01
Proces sprzedaży nieruchomości
1Określenie ceny ofertowej
Pierwszym etapem naszej współpracy będzie wycena Twojej nieruchomości. To bardzo istotna czynność, bo to właśnie od zaproponowanej przez Ciebie ceny będzie zależeć stopień zainteresowania ofertą. Dzięki największej w Polsce bazie nieruchomości do sprzedaży posiadamy dokładne informacje na temat cen sprzedaży. W rezultacie wycenimy Twoją nieruchomość w oparciu o realne ceny transakcyjne z ostatnich kilku miesięcy. Szacunkowa wycena Twojej nieruchomości jest zupełnie niezobowiązująca, jednak liczymy, że będzie to pierwszy etap naszej dobrej współpracy. Już dziś skontaktuj się z najbliższym biurem Metrohouse i poproś o wycenę!
2Podpisanie umowy pośrednictwa
Aby nasi doradcy mogli oferować Twoją nieruchomość potencjalnym nabywcom potrzebujemy działać w oparciu o umowę pośrednictwa. Pamiętaj, że najwięcej korzyści niesie ze sobą powierzenie sprzedaży tylko jednemu doradcy (Co musisz wiedzieć o umowie na wyłączność).
Nasz doradca dokładnie opisze nieruchomość, sporządzi dokumentację zdjęciową, narysuje plan a także przeprowadzi z Tobą szczegółową ankietę mającą na celu dokładne poznanie oferty sprzedaży. Dzięki określeniu szczegółowych parametrów Twojej nieruchomości będziesz mieć pewność, że będziemy mogli odpowiedzieć na znakomitą większość pytań zadawanych przez potencjalnych nabywców.
3Rozpoczęcie procesu sprzedaży
Podpisaliśmy już umowę, dlatego możemy przejść do kolejnej fazy naszej współpracy. Twój doradca wprowadzi ofertę do naszego systemu. Będzie ona jeszcze dokładnie zweryfikowana pod względem dokumentacji prawnej przez kierownika danego oddziału. Z chwilą wprowadzenia zlecenia do systemu oferta jest widoczna dla kilkuset naszych doradców w całej Polsce.
Jeżeli wśród naszych klientów kupujących znajdą się osoby poszukujące nieruchomości o podobnych parametrach, jeszcze tego samego dnia otrzymają informację o nowej ofercie. Oferta pojawi się na www.metrohouse.pl – jednej z najpopularniejszych stron na temat nieruchomości w całej Polsce i zostanie wyeksportowana na najpopularniejsze portale ogłoszeniowe. Rozpoczynamy więc starania o klientów. Na początku tych, którzy będą zainteresowani obejrzeniem Twojej nieruchomości. Jeden z nich zdecyduje się na zakup!
4Prezentacje nieruchomości
Mamy nadzieję, że Twoja oferta spotka się z zainteresowaniem naszych klientów kupujących. Jeśli tak, możesz spodziewać się telefonu od swojego Doradcy lub innego Doradcy Metrohouse odnośnie możliwości umówienia prezentacji nieruchomości. Dzięki obsłudze naszych klientów kupujących także przez doradców kredytowych Metrofinance możesz liczyć na to, że osoby, które będą oglądać Twoją nieruchomość mają zweryfikowaną zdolność kredytową. Dokładnie wiedzą na jaką nieruchomość mogą sobie pozwolić, a Ty masz pewność, że unikniesz tzw. „oglądaczy”, których celem nie jest wcale zakup mieszkania.
Nie musisz się martwić o swój bezpieczeństwo. Za każdym razem w prezentacji uczestniczy Doradca Metrohouse, który posiada umowę z klientem poszukującym nieruchomości. Nie ma mowy o anonimowości. Zobacz, o czym należy pamiętać prezentując ofertę mieszkania do sprzedaży.
5Transakcja!
Wszystkie działania, które podejmujemy w trakcie ekspozycji Twojej oferty na rynku mają na celu jej sprzedaż. W przypadku, gdy znajdziemy klienta zainteresowanego zakupem Twojej nieruchomości rozpoczynamy proces przygotowania transakcji. W zależności od sytuacji podpisujemy np. uzgodnienie warunków transakcji (aby przekonać się, że sprzedający na pewno serio myśli o zakupie), a następnie aranżujemy proces podpisania umowy przedwstępnej.
Bierzemy też udział w całym procesie sprzedaży, np. kompletując potrzebną dokumentację niezbędną w procesie transakcyjnym, koordynując proces uzyskania kredytu przez nabywcę, współpracę z kancelarią notarialną. Zazwyczaj po podpisaniu umowy sprzedaży następuje przekazanie nieruchomości. W takich sytuacjach służymy pomocą przy podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego.
Sprawdź, dlaczego warto podpisać umowę na wyłączność!
Sprawdź jakich informacji o sprzedaży nieruchomości poszukują nasi Klienci:
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Grupa Metrohouse dba, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane w sposób zgodny z przepisami prawa, a ich przetwarzanie nie naruszało Twoich praw i wolności.
Prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
W przypadku chęci uzyskania dodatkowych informacji dotyczących sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: iod@metrohouse.pl
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa (dalej: „ADO”). ADO umożliwia kontakt przy wykorzystaniu numeru telefonu: (+48) 22 112 19 29 lub drogą listownie na adres siedziby ADO. Współadministratorami danych osobowych (jedynie w zakresie: imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail) są spółki: Credipass Polska S.A. oraz Primse.com sp. z o. o. obie z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, 02-675 Warszawa (dalej zwane łącznie „Współadministratorami”). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych powołanego przez ADO i Współadministratorów: tel.: +48 (22) 626 26 26, e-mail: iod@metrohouse.pl, adres do korespondencji: ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa. Pani/Pana dane osobowe na potrzeby przygotowania oferty i świadczenia przez ADO usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO zgodnie z zasadą, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby. Współadministratorzy przetwarzać będą Pani/Pana dane osobowe w celu złożenia ofert usług własnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez ADO przez okres 3 (trzech) lat od końca roku kalendarzowego, w którym złożono ofertę finansowania, ubezpieczenia lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, a jeżeli usługa pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostanie wykonana przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem tych usług zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Współadministratorzy – w zakresie celu przetwarzania jakim jest oferowanie usług własnych przetwarzać będą dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie, a jeżeli została wykonana usługa przez okres przechowywania dokumentacji związanej z wykonaniem usługi wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Jeżeli nie złożono oferty usług dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Udostępnione dane nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (profilowanie). Odbiorcami danych osobowych, z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych, mogą być: a. podmioty, którym ADO lub Współadministrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług umożliwiających świadczenie usług pośrednictwa finansowego i/lub ubezpieczeniowego i/lub usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami; b. dostawcy usług prawniczych, usług doradczych i windykacyjnych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą; c. podmioty, z którymi ADO zawarł umowę agencyjną, umowę o współpracy, umowę pośrednictwa finansowego, pośrednictwa ubezpieczeniowego lub w pośrednictwa obrocie nieruchomościami (ich pełna lista dostępna jest pod adresami: www.credipass.pl/partnerzy oraz www.metrohouse.pl/partnerzy). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz prawo ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Pani/Panu prawo do żądania usunięcia danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu Pani/Pana danych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Podanie przez Panią /Pana danych osobowych jest dobrowolne (konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości podjęcia działań związanych przygotowaniem oferty finansowania lub ubezpieczenia oraz udzielenia informacji w tym zakresie).