2014-07-03

Ważne, by mieć standardy

akta

Zastanawialiście się kiedyś w czym tkwi sukces wielu sieciowych firm działających na całym świecie? Na pewno w skali ich działania. Globalna firma dzięki swojej wielkości jest postrzegana jako bardziej bezpieczna, ma większe pole oddziaływania, efektywniejsze metody zarządzania i doświadczenie uzyskane na wielu, bardzo różniących się od siebie rynkach. Fundamentem sukcesu są jednak przede wszystkim standardy – jednolite, stałe, stanowiące ramy działania przedsiębiorstwa. To one trzymają „w ryzach” wizerunek firmy.

Standardy są dokumentami, który w sposób sformalizowany określają różnego rodzaju procedury stosowane w firmie, przyjęte normy, pożądane przez przełożonych elementy zachowań. Jest to więc szerokie pojęcie, które może dotyczyć form współpracy z klientami, technik wykorzystania narzędzi promocji albo nawet zasad ubierania się w pracy (tzw. dress code). W Metrohouse niemal od początku istnienia firmy wypracowaliśmy pewien zakres standardów. Mamy ich kilkanaście, zajmują ponad 200 stron. Niezły to podręcznik! Właśnie pracujemy nad ich aktualizacją, bo w dynamicznie rozwijającej się firmie, zmieniają się procedury i rzeczywistość sprzed 5-ciu lat nie koresponduje z tym, co robimy i co oferujemy naszym klientom obecnie.

Najbardziej obszerne dotyczą obsługi klientów. I te standardy uważamy za najważniejsze. Przecież prowadzimy już działalność w ponad stu zespołach sprzedażowych w całej Polsce. Dzięki rozwojowi biur franczyzowych każdego miesiąca otwieramy nowe oddziały. W tej sytuacji bardzo istotna jest standaryzacja zasad obsługi klienta. Klient musi otrzymywać ten sam zakres usług niezależnie od miejsca, w którym z usługi korzysta. Tak samo jak agent, niezależnie od miejsca swojej pracy powinien przestrzegać ramowych zasad obsługi klienta – identycznych w każdym oddziale w Polsce.  


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Pragnę podkreślić wysoką jakość usługi z jaką się spotkałam. Na szczególne wyróżnienie zasługuje oferta, jaką przygotował dla mnie Pan Jarosław Machoń. Pracownik nie ograniczył się tylko do zaprezentowania ofert sprzedaży mieszkań, ale przedstawił również opis linii komunikacyjnych z poszczególnych miejsc, czas przejazdu i czas dojścia pieszo do przystanku."

— Marzanna P., Gdańsk