2016-06-03

Sprzedaż nieruchomości: 9 mitów

interiorSprzedaż nieruchomości: większość z nas przynajmniej raz w życiu miała z nią styczność. Dość często słyszymy też o transakcjach w najbliższym otoczeniu, wśród znajomych z pracy, czy rodziny. Dlatego często wydaje nam się, że znamy się na rynku nieruchomości. Jest to bardzo mylne przekonanie, a konsekwencje, ze względu na wagę finansową tych transakcji, mogą być poważne. Serwis money.usnnews.com przedstawił najczęstsze mity związane z rynkiem nieruchomości. Ich znajomość pomoże Wam uniknąć nie tylko straty czasu, ale też pieniędzy. Metrohouse postanowiło Wam je przedstawić. Myślicie, że pasują też do polskiego rynku? Sprawdźcie sami.
 

1. Lepiej zawyżyć cenę
 

W przypadku sprzedaży nieruchomości nie sprawdzają się te same zasady, które działają także w innych branżach. Zapewne wielu z Was ustalając cenę pomyślało: ,,Lepiej ją zawyżę, dzięki temu ostatecznie dostanę taką kwotę, jakiej oczekuję w rzeczywistości”. Nic bardziej mylnego. Nierynkowa cena może sprawić, że nie sprzedamy nieruchomości w ogóle, ponieważ zostanie ona niezauważona wśród innych z prostego powodu - klienci nie będą brać pod uwagę ofert, które przekraczają ich budżet. Według autorów artykułu z pozoru tylko dobrym  pomysłem jest zawyżenie ceny nieruchomości tylko na określony czas, żeby ,,Spróbować, czy jednak nie sprzeda się za więcej”, a następnie znaczne jej obniżenie. Osoby kupujące będą podejrzewać, że nasze mieszkanie zawiera jakieś ukryte wady i to nimi spowodowana jest nagła obniżka.
 

2. Bardziej opłaca się kupić mieszkanie na własną rękę
 

Jest to kolejny mit, ponieważ dobry agent zaoszczędzi  Twój czas i daje pewność wyboru odpowiedniego mieszkania.  Powierzając szukanie mieszkania agentowi, który tematem nieruchomości zajmuje się na co dzień, nie tylko zyskujemy profesjonalnego partnera przy transakcji, ale i doradcę rynkowego, który odkryje przed nami meandry rynku.
 

 3. Zaoszczędzisz pieniądze, sprzedając mieszkanie samemu
 

Jest to możliwe, ale zdarza się niezwykle rzadko. W większości przypadków kończy się obniżką ceny większą od prowizji, jaką zapłacilibyście agencji. Poza doświadczeniem pośrednika, który jest na bieżąco z sytuacją na rynku nieruchomości, agencja gwarantuje obsługę prawną i czuwa nad bezpieczeństwem transakcji.
 

4. Ceny nieruchomości będą rosnąć
 

Panuje powszechne przekonanie o nieustannie rosnącej wartości nieruchomości. Przeszłość jednak udowodniła, że nie zawsze jest to prawda. Jeżeli nie chcemy źle zainwestować swoich środków finansowych, powinniśmy śledzić na bieżąco rynek nieruchomości i znać panujące na nim trendy. Ciężko jednak przewidzieć cokolwiek, jeśli nie zajmujemy się daną tematyką na co dzień. Z tego względu warto zadbać o bezpieczeństwo i skorzystać z pomocy profesjonalisty.
 

5. Jeśli chcesz sprzedać mieszkanie, powinieneś odnowić kuchnię i łazienkę
 

Kuchnia i łazienka - to dwa elementarne pomieszczenia w domu. Panuje przekonanie, że ich wyremontowanie  przyspieszy sprzedaż. Prawda jednak jest taka, że klienci wolą urządzić te pomieszczenia według własnego gustu, ale szkoda im niszczyć coś, co zostało dopiero co odnowione, dlatego mogą poszukać mieszkania ze starszą kuchnią i łazienką, ale za to w niższej cenie. Z tego względu lepiej obniżyć cenę nieruchomości o kwotę, którą przeznaczylibyśmy na remont i dać przyszłym właścicielom wolną rękę w tej kwestii.
 

6. Koszty remontu zwrócą Ci się po sprzedaniu mieszkania
 

Remont może przyspieszyć sprzedaż, jednak nie należy liczyć na to, że jego koszty się zwrócą. Podobno jedynym wydatkiem, na którym nie stracimy są.. piękne drzwi wejściowe. Szacuje się, że przy remoncie kuchni możemy odzyskać po sprzedaniu 67,8 % tego, co zainwestowaliśmy, a przy remoncie łazienki – 70 %.
 

7. Wszystkie nieruchomości umieszczone na portalach internetowych są na nich widoczne
 

Niestety, samo umieszczenie ogłoszenia na portalu internetowym nie sprawi, że sprzedamy nieruchomość.  Może ono nawet nie zostać zauważone, ginąc w morzu innych ofert o podobnych parametrach. Jest to kolejny argument przemawiający za skorzystaniem z pomocy agencji o ugruntowanej pozycji na rynku.
 

8. Organizacja ,,Open house” gwarantuje sprzedanie mieszkania
 

Może przyczynić się do szybszej sprzedaży, ale nie musi. Dlatego jeżeli z jakichś względów nie chcesz zdecydować się na ,,dzień otwarty” w swojej nieruchomości, nie powinno to mieć znaczącego wpływu dla zawarcia potencjalnej transakcji.  W przypadku braku poważnych przeciwwskazań, warto jednak zaryzykować, ponieważ każdy rodzaj promocji jest pomocny. Nie należy obawiać się, że do domu dostaną się ludzie ,,z ulicy”, ponieważ na  spotkania tego typu obowiązują zapisy i adres  nieruchomości nie jest zawarty w ogólnodostępnej informacji.
 

9. Pośrednik nieruchomości zawsze dba o Twój interes
 

Niestety nie zawsze. Jak w każdym zawodzie, mogą trafić się nieuczciwe osoby. Dlatego należy zadbać o własny interes i podpisać dobrą umowę z pośrednikiem.  Dobrym sposobem jest również zdobycie kontaktu do agenta, którego zarekomendował ktoś znajomy. Omijajmy szerokim łukiem agencje, które chcą zapłaty za samo spotkanie, przekazanie adresu lub pokazanie ofert, czy nieruchomości. Takie praktyki nie powinny mieć miejsca. Ze względu na dużą kwotę, jakiej dotyczy sprzedaż lub kupno mieszkania, czy domu, rozsądne jest wybranie dużej agencji, istniejącej długo na rynku. Pozwoli to uniknąć rozczarowań.


Opracowała: Marzena Piotrowska
 Foto: kaboopics.com


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Chcielibyśmy podziękować za pośrednictwo w kupnie mieszkania. Od pierwszego kontaktu współpraca z firmą układała się bez zarzutu. Szczególnie dziękujemy niezwykle sympatycznemu Panu Marcinowi Mrozowi za jego aktywność i gotowość do współpracy, świetne rozeznanie w ofercie oraz znakomitą umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientem."

— Dorota i Andrzej K., Lublin