2014-02-26

Nowy rynek wtórny.

nowe-osiedleKiedyś używaliśmy określenia „mieszkania postdeweloperskie”, ale by ułatwić o jakie lokale chodzi najczęściej mówimy o „nowym rynku wtórnym”. Chodzi o mieszkania oddane do użytkowania, głównie przez deweloperów, które trafiają do sprzedaży na rynku wtórnym. W dużych miastach rynek takich mieszkań jest coraz większy. W Warszawie już ponad 40 proc. wystawianych do sprzedaży mieszkań ma rok budowy późniejszy niż 2000 r. W innych dużych miastach (poza Łodzią) podaż takich lokali oscyluje wokół ok. 30 proc. wszystkich ofert na rynku. W kolejnych latach ich udział będzie się zwiększał, wszakże deweloperzy nie próżnują i wypuszczają na rynek coraz to nowe inwestycje, a klienci chętnie pytają o mieszkania wybudowane w ostatnich latach. W Warszawie już co trzecie sprzedawane mieszkanie z rynku wtórnego to lokale w budynkach wybudowanych po 2000 r. Podobnie w Poznaniu –  tu 31 proc. klientów Metrohouse wybiera oferty z „nowego” rynku wtórnego.

Jak zwykle barierą przy kupnie w miarę nowego mieszkania jest jego cena, która, niestety, zwykle odstaje od średnich cen rynkowych. Największe różnice widoczne są w Łodzi. Najnowsze mieszkania są droższe od średniej rynkowej aż o 30 proc. Inną sytuację mamy w Krakowie, gdzie ceny najnowszych mieszkań niczym się nie różnią (statystycznie) od średniej dla całego miasta.

O „nowym” rynku wtórnym piszemy na naszej stronie www. Zainteresowanych opracowaniem zapraszamy.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Chcielibyśmy podziękować za pośrednictwo w kupnie mieszkania. Od pierwszego kontaktu współpraca z firmą układała się bez zarzutu. Szczególnie dziękujemy niezwykle sympatycznemu Panu Marcinowi Mrozowi za jego aktywność i gotowość do współpracy, świetne rozeznanie w ofercie oraz znakomitą umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientem."

— Dorota i Andrzej K., Lublin