2015-03-13

Kobiety w nieruchomościach? Sukces gwarantowany!

Data 8. marca każdemu kojarzy się jednakowo. Wprawdzie wielu z nas może powiedzieć, że to święto trochę z zamierzchłej epoki, ale większość Pań czuje się miło otrzymując tego dnia życzenia i symboliczny upominek. Nasze koleżanki z Metrohouse stawiane są często za wzór godząc z sukcesami obowiązki domowe z karierą doradcy nieruchomości. Poprosiliśmy kilka osób z branży, aby wypowiedziały się na ten temat. Odpowiedź mogła być tylko jedna :)

„Kobiety jako handlowcy w organizacji targów nieruchomości sprawdzają się znakomicie. Cechuje je duża cierpliwość, co jest cechą pożądaną w zawodzie, gdzie na efekty pracy trzeba niekiedy długo czekać. Podobnie jak w innych profesjach, kobiety są często bardziej pracowite od swoich kolegów i nie zniechęcają się początkowymi porażkami.” (Katarzyna Cyprynowska, Prezes Zarządu Nowy Adres S.A.)

„Praca handlowca na rynku nieruchomości jest wymagającą profesją. Wszak w grę wchodzą tutaj duże pieniądze, dla wielu stanowiące oszczędności życia lub budujące wysokie zobowiązania na kilkadziesiąt lat. Jak pokazuje moje doświadczenie doskonale odnajduje się w tym zawodzie pewien typ kobiet. Są to przede wszystkim Panie posiadające wyraźną osobowość, mające jasno skonkretyzowany cel i ambicje do osiągania wysokich dochodów. Aspekt finansowy jest dla nich głównym motywatorem. Najlepsi handlowcy kobiety charakteryzują się także wyższym poziomem empatii co pozwala im na szybsze budowanie pozytywnej relacji z klientem.” (Krzysztof Foder, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Bouygues Immobilier Polska Sp. z o.o.)

„Kobiety jako projektantki wnętrz sprawdzają się bardzo dobrze. Znacznie lepiej niż mężczyźni. Rozumiem przez to działania związane z kompozycją kolorystyczną oraz tak zwane dekorowanie przestrzeni. Moje doświadczenia pokazują też bardzo dużą dozę empatii w zakresie potrzeb klienta. Jeśli jednak rozgraniczymy i powiemy sobie, że architekt wnętrz to osoba znacznie bardziej zorientowana technicznie to jednak postawie na odmienną płeć. Kobiety skupiając się na wyrazie artystycznym potrafią zgubić ważne techniczne elementy i zaprojektować okap nad zlewem, ale pięknie i efektownie udekorowany. Oczywiście generalizuję, bo możemy trafić na bardzo technicznie i sprawnie pracująca panią jak i na pana z wyczuciem subtelnych różnic koloru.” (Anna Sadowska, Prezes Firmy DekorProjekt Sp. z o.o.)

,,W zawodzie doradcy finansowego sprawdzają się cechy, które stereotypowo przypisujemy zarówno kobietom jak i mężczyznom. Ważna jest nie tylko intuicja, rozpoznanie potrzeb drugiej osoby, wielozadaniowość, ale również zdolność do analitycznego myślenia czy zdecydowane działanie. Kluczem do świadczenia usług na najwyższym poziomie jest więc nie płeć, a umiejętna synergia tych cech. Choć zawód doradcy finansowego zwyczajowo jest domeną mężczyzn, obserwuję wzrost popularności tej kariery wśród kobiet, które coraz częściej decydują się na rozwój w branży finansowej"  (Anna Kochańska, Wiceprezes Zarządu Expander Advisors)

„Nie rozróżniamy pracowników na kobiety i mężczyzn, a jedynie oceniamy ich po kompetencjach i wynikach i za to odpowiednio wynagradzamy. Zależy nam na dobrej atmosferze w pracy, dlatego Polnord wprowadził przejrzysty system oceniania pracowników i program motywacyjny. Zastosowane rozwiązania sprawiają, że mamy zgrany zespół handlowy, który osiąga bardzo dobre wyniki sprzedaży. To dla nas duża satysfakcja, ponieważ sukces firmy budują jej pracownicy. Jaka jest w tym rola kobiet? To nie jest odpowiednie kryterium oceny, ale wystarczy przypomnieć, że na funkcję dyrektora biur sprzedaży Polnord SA. pełni kobieta i tak było także w poprzednich latach.” (Tomasz Sznajder, Wiceprezes Zarządu Polnord S.A.)

„Zawsze powtarzam, że zawód agenta nieruchomości jest stworzony dla kobiet. W niektórych profesjach bywa trudno pogodzić obowiązki domowe z karierą zawodową. W naszej branży jest to możliwe dzięki nielimitowanemu czasowi pracy i dużej elastyczności w działaniu. Oczywiście płeć nie ma decydującego znaczenia jeżeli chodzi o wyniki, ale kobiety działające w branży posiadają istotne cechy, które pozwalają im na efektywniejszą sprzedaż. Są to intuicja, empatia, obowiązkowość, umiejętność zarządzania czasem i konsekwentne dążenie do celu. (Mariusz Kania, Prezes Zarządu Metrohouse S.A)

,,Home stagingiem zajmują się przede wszystkim kobiety, więc można określić to jako branżę „kobiecą”. Kobiety są często osobami bardzo dobrze zorganizowanymi, kreatywnymi, a każdy powierzony projekt traktują nad wyraz odpowiedzialnie. Te cechy są niezbędne, aby z sukcesem wykonywać zawód home stagera. Jest to również idealne rozwiązanie dla osób, które chcą połączyć swoją pasję do architektury wnętrz czy designu z wiedzą z zakresu marketingu i sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że prowadzenie własnej firmy to przede ogrom samozaparcia i dyscypliny, gdyż efekty naszej pracy widać dopiero po jakim czasie." (Zuzanna Czerniejewska, Prezes Zarządu home2sell sp. z o.o)

 

Wszystkim Paniom życzymy cudownego dnia! Nie tylko Dnia Kobiet, każdego dnia!


Photo credit: www.audio-luci-store.it / Foter / CC BY
Photo credit: erikwestrum / Foter / CC BY
Photo credit: petruzzophoto / Foter / CC BY-NC-ND


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Pani Aneta jest niezwykle profesjonalną, ale zarazem ciepłą osobą, nie mogłabym trafić na lepszego agenta. Angażuje się mocno i bardzo trafnie doradza, w moim przypadku zakup tzw. "dziury w ziemi" przerażał, ale dzięki Pani Anecie cały proces był dużo sprawniejszy i byłam spokojna o wszystkie elementy"

— Marta W, Kraków